Outsourcing przedstawicieli handlowych – dlaczego warto?

Pozyskiwanie klientów dla oferowanych przez firmę towarów lub usług może odbywać się na różne sposoby, w tym na przykład poprzez marketing internetowy czy sprzedaż telefoniczną. Pomimo dynamicznego rozwoju nowoczesnych technologii tradycyjne rozwiązania wciąż uchodzą za najbardziej skuteczne metody, a wykwalifikowany przedstawiciel handlowy może zdziałać cuda. Czy warto korzystać z outsourcingu przedstawicieli handlowych?

Przedstawiciel handlowy – wizytówka przedsiębiorstwa. Dlaczego warto skorzystać z outsourcingu przedstawicieli handlowych?

Nie ma wątpliwości, że praca przedstawiciela handlowego nie należy do najłatwiejszych. Trudne rozmowy z klientami (czasem upartymi lub z góry niechętnymi wobec przedstawiciela handlowego), delegacje, spotkania biznesowe to codzienność. Jednocześnie, to właśnie w dużej mierze ci pracownicy tworzą dobrą reputację danej marki. Nie ma w tym nic dziwnego – walczą oni „na pierwszej linii”, starając się, by klient dostrzegł zalety oferty reprezentowanego przez siebie przedsiębiorstwa. Ważne jest zatem, by zadbać o ten obszar.

Zasadniczo, możliwe są dwa modele zatrudniania z wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych. Jednym z nich jest podejście tradycyjne, czyli zatrudnienie handlowca w ramach struktur danej firmy. Niezależnie jednak od tego, czy doradca klienta zostanie zatrudniony na podstawie umowy o pracę, czy umowy zlecenia, należy liczyć się z kosztami zatrudnienia. A te mogą być niemałe i nie ograniczają się wyłącznie do aspektów finansowych. Przede wszystkim, należy poświęcić nierzadko wiele tygodni, by móc spośród setek otrzymanych CV kandydata „idealnego”, tj. takiego, który dobrze wpasuje się w filozofię danego przedsiębiorstwa. By jednak osiągnąć ten cel, należy odbyć wiele rozmów kwalifikacyjnych. Nie ma wątpliwości, że jest to czas, którym można by przeznaczyć na rozwój biznesu.

A przecież rekrutacja to jeszcze nie wszystko. Konieczne są także wstępne oraz okresowe szkolenia itd. Wszystko to sprawia, że coraz bardziej popularnym rozwiązaniem staje się outsourcing przedstawicieli handlowych. Rozwiązanie to gwarantuje oszczędność czasu, ponieważ za zapewnienie właściwego pracownika odpowiedzialna jest firma outsourcująca.

Outsourcing przedstawicieli handlowych – jak wybrać odpowiednią firmę?

Zazwyczaj, outsourcing pracowniczy jest kojarzony z takimi branżami, jak np. produkcja, przemysł, budownictwo, handel czy nawet gastronomia. W obecnych czasach mocno się to jednak zmieniło. Nie ma w tym nic dziwnego – panujący od wielu lat rynek pracownika w wielu sektorach rynku sprawił, że znalezienie lojalnego, a zarazem wykwalifikowanego specjalisty stało się trudne.

Na szczęście, dzięki firmom zajmującym się outsourcingiem sytuacja zaczyna się zmieniać. Jak wybrać odpowiedniego usługodawcę w zakresie przedstawicieli handlowych? Ważne jest, by firma miała już doświadczenie biznesowe – oznacza to, że w ciągu swojego istnienia stawiała ona już czoła licznym wyzwaniom. Ponadto, warto podczas wyboru sugerować się dobrą reputacją przedsiębiorstwa, referencjami oraz opiniami ze strony dotychczasowych klientów (można znaleźć je np. na specjalistycznych forach internetowych). Jednym z tego typu przedsiębiorstw jest OEX Cursor (strona internetowa: https://oexcursor.pl/), która zajmuje się organizacją procesów w takich obszarach jak np. doradztwo w sprzedaży, merchandising czy zarządzanie strukturami handlowymi. Atutem OEX Cursor jest doświadczenie zdobyte w ramach współpracy z ponad 50 firmami.