Facebook jest potężnym social media, które nie tylko służy do zdobywania lub utrzymywania znajomości, ale również do promowania siebie. Jeżeli chcesz zaistnieć w sieci stań się widoczny na Facebooku!
Czym są polubienia na Facebooku?
Facebook jako portal dał możliwość wyrażania swojej aprobaty oraz dezaprobaty nie tylko poprzez wiadomości prywatne lub pozostawianie publicznych komentarzy. Został stworzony system polubień, które służą do opiniowania.
Mamy dwa typy reakcji, którym przyjrzymy się bliżej. Są to:
Polubienia strony oznaczasz poprzez wciśnięcie kciuka w górę w ikonce na stronie głównej profilu. Oznaczenie pokazuje, że użytkownik zainteresował się całą treścią, która jest dostępna na stronie.
Wciśnięcie polubienia zapewnia pojawianie się na tablicy użytkownika aktualności udostępnianych na polubionej stronie. Jeżeli mamy na swoim koncie dużą ilość polubionych stron zobaczymy treści jedynie najbardziej klikalne.
Obecnie Facebook poszerzył tą opcję o możliwość „obserwowania”, która nie selekcjonuje treści, a pokazuje wszystkie udostępniane.
Lajki możemy dodawać pod poszczególnym zdjęciem lub postem. Wskazują one na zgodę lub poparcie pod konkretną treścią. Reakcje zostały uzupełnione o kolejne emotikony, które wyrażają inne emocje jak zdziwienie, wsparcie, gniew czy smutek.
Każda reakcja pod postem lub na stronie wpływa na naszą widoczność.
Opłacalna widoczność
Zakładając stronę na internecie, szczególnie na social mediach musisz dążyć do dotarcia do jak największego grona osób. Dzięki temu zasięg, który obejmujesz w rozprzestrzenianiu treści powiększa się.
Widoczność strony jest ważna ponieważ poprzez odbiór treści stajesz się również atrakcyjniejszy dla innych firm. Firma zainteresowana współpracą z jakimś twórcą będzie na początku patrzyła jak bardzo jego treści są nośne. Kiedy liczba Twoich obserwujących jest bardzo duża podobnie jak reakcje pod udostępnianymi postami będzie to znak, że dla drugiej strony ewentualna współpraca będzie opłacalna.
Większy ruch na stronie spełnia wytyczne algorytmów, którymi kieruje się Facebook przy automatycznej promocji.
Profile na, których nic się nie dzieje lub posiadając treści bez odzewu nie mają szans na przebicie się pośród tysiąca podobnych stron. Możliwością na szybką promocję jest wykpienie promocji danego postu. Niestety jeżeli nie masz wystarczającego grona ludzi staje się to niekiedy mało skuteczne.
Dużo lepiej jest skorzystać z usługi, która zapewni nam więcej reakcji oraz polubień pod zdjęciem, czy postem. Możesz ustawić częstotliwość dodawania polubień, ich liczbę i czas kiedy będą ponownie promować Twoje treści.
Taki zabieg w sposób naturalny sprowadzi do Ciebie więcej obserwujących i powiększy Twoją widoczność.
Czy Facebook może być pomocny w promocji?
Potraktuj Facebook i założony na nim profil jako narzędzie, dzięki któremu pokazujesz się światu. Jest formą przekazu gdzie pokazujesz siebie, swoje idee lub produkty, które oferujesz.
Przy takim podejściu staje się źródłem promocji, ponieważ każde social media, z zasady na jakiej funkcjonuje, zrzesza ludzi z całego świata. Możesz mieć do nich swobodny dostęp, który będzie się poszerzał wraz z rosnącą popularnością Twojego profilu. Żeby jednak ta reakcja się pojawiła musisz do nich trafić.
Wpływając na odbiór strony poprzez dobywanie polubień budujemy swój wizerunek w sieci. Jest to dla nas samych oznaka, że treści właściwie trafiają oraz dla potencjalnych nowych obserwatorów wskazówka, że strona jest źródłem ciekawych informacji.